måndagen den 23:e april 2012

Vårtecken vecka 8, det går lååångsamt

Det positiva man kan säga med att våren är så långsam och att allting liksom händer i slow motion är ju att man verkligen hinner njuta av de små under som trots allt tittar upp :)


Ett av dessa under är såklart midsommarpotatisen som nu satt fart, idag fyllde jag på med mer jord, heja, heja!


Knopparna väntar på att få slå ut men väntar in i det sista...


....utom svartvinbären då som ändå gärna slår ut trots svikande varmgrader...


....detsamma gäller för alpklematisen som nu har hela två synligt grönskande knoppar :)


En underbart lila-grön tuva!
Den här blommar faktiskt väldigt mycket, vilket uppskattas mycket av ivriga....


....humlor... 

Hon verkade märkbart stressad och brydde sig inte ett dugg att jag var alldeles nära med kameran flera gånger. Den här dröjande våren kan verkligen inte vara lätt för våra pollinerare!


Ja och så är det alltid några som ska välja just sin växtplats själv, här en Lupin och högre upp i hörnet ett Löjtnatshjärta. De blommar fantastiskt fint här trots absolut noll omvårdnad :)


Den här tuvan Lupin växer under/in i svartvinbären och har också varit mycket bestämda med att här tänker de bo kvar...


...och det är klart, när de visar upp så här vackra sidor får man ju vara lite ödmjuk :)

Även om det nu är en del vårtecken finns det ett jag saknar ordentligt nu, vääärmen, bara liite iaf :)

Nåja, hoppas ni får en fin vecka oavsett väder!

7 kommentarer:

  1. Vips så går allt med raketfart och vi hann inte med

    SvaraRadera
  2. Härliga vårtecken och humlebilden är jättefin. Ja lite värme hade inte skadat. Du får ha en fortsatt fin vecka.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  3. Jag tycker våren gör många framsteg hos dig. Både humlor och blommor som tittar fram.

    SvaraRadera
  4. Så fin den nya headerbilden var och alldeles färsk måste den vara också! Humlor är så söta tycker jag.
    För övrigt håller jag med dig, det gör inget att vårens framfart är långsam, man hinner liksom med.
    Lustigt med lupinerna som växer så där.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på vårgrönska hos dig!! Slow motion är det här med..Det spirar i klätterrosen och samtidigt blickar man mot björkarna..Inga musöron än..Nähäpp..då kan man ju inte börja klippa i rosen ju..suck! Lupinen är vackra och vill ju gärna bestämma själv var de ska stå..Många vänner hatar dem och eldar upp fröna så de inte ska sås vidare..själv gör jag ALLT för att de ska sprida sig i stugan...haha!
    Kram och så hoppas vi på en värmande skön helg..
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Hos mig växer det jag har så trööögt!
    Men rätt som det är säger det väl bara pang!

    kramen

    SvaraRadera
  7. Långsamt går det men ändå framåt :-)

    /Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...