torsdagen den 15:e mars 2012

Kakfat av loppade glastallrikar och glasljusstakar

I helgen när jag var på trädgårdsmässa såg jag några av de där kakfaten en del gör av udda porslin och blev såå sugen...meen, prislappen passade inte, såå...

....jag gjorde en egen :)


Till just den här har jag använt en lite större tallrik i botten, en glasljusstake som sedan en assiett vilar på, en ny likadan ljusstake och sist ett litet glasunderlägg som topp, klart!
 
Toppen....

...botten

Allt är sen limmat med sten/porslinslim.
Tänkte jag skulle prova med glassilikon nästa gång, har läst någonstans att det också ska fungera och hålla.

Såklart ligger mina favoriter på fatet :)
Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. Suveränt snyggt och tjusigt! Tänkte just säga att det är praktiskt med lösa bitar om man vill stuva undan det..men så går det ju inte att ha om man har katter...såklart! Smart, praktiskt och himla fyndigt gjort!
    Kram och ha en härlig dag...
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Fräckt, urläckert! Och så fick jag lära mig att det finns glas/stenlim. Bra Lövkoja reder sig själv! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev och vilken underbar idé. Nu hänger glas sakerna löst här hemma *ler*. Fiffigt att det verkar kattsäkert också. Du får ha en fortsatt skön dag.

    SvaraRadera
  4. Coolt! Visste inte ens att man kunde göra sånt själv! Jättesnyggt blev det :-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ditt kakfat blev jättefint! Kul när man får inspiration och idéer till att göra grejer själv:)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det ser riktigt proffsigt ut,nu måste jag till loppis och fynda och göra en jag också.
    Kramar mamma.

    SvaraRadera
  7. Men du, så snyggt det där blev!
    Jag är också jättesugen på att prova.

    Ha en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Jag blir också jättesugen! Så fint! Kul med ett egettillverkat pyramidfat!

    Ha en bra lördagkväll.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...